------------------------ SAJAK AKHIR TAHUN ~ Sakura Padang Pasir

SAJAK AKHIR TAHUN


Dengan nama Allah Maha Pengasih lagi Penyayang
Segala pujian bagi Allah, Pentadbir semesta Alam
Ya Allah Al Muhyi Al Muhmiit
Ya Allah Al Waajib Al Waahib
Ya Allah Al Qaadir Al Qayyuum
Selawat dan salam kepada Nabi Muhammad s.a.w
Kepada keluarga dan sahabat-sahabatnya
Ya Allah, segala apa yang aku karangkan
Segala perbuatan yang aku kerjakan
Ada peraturan Engkau mencegah aku
Dan ada ketika aku melupakan perintah-Mu
Padahal aku belum bersiap untuk bertaubat
Dan ya Allah Ar Rahiim belum meredainya
Maka kasihani aku pada saat Engkau berkuasa
Menyeksa penghidupan aku di atas dunia
Engkau telah memberi peluang aku bertaubat
Setelah tanpa aku sedari melakukan maksiat
Akibat aku terleka godaan syaitan laknat
Dari memuji nama-Mu ya Allah Ar Rahman
Maka aku kerdil diri memohon ampunan-Mu
Dari segala apa yang telah aku ciptakan
Di atas keizinan ya Allah Al Khaaliq
Dalam setahun Engkau izinkan aku bernafas
Ya Allah Al Qudus, ampunilah aku
Dari segala apa yang aku lakukan setahun

Wahai Allah Al Ghaffar At Tawwaab
Wahai Allah Al Malik Al Adziim
Wahai Allah Al Razzaaq Al Ghani
Wahai Allah Al Kariim Al Adziim
Terimalah taubat dan amal bakti aku
Yang telah aku lakukan setahun ini
Janganlah Engkau menghampakan aku
Ya Allah Ar Rahman Al Aakhir
Semoga dicucuri rahmat dan sejahtera
Ke atas junjungan aku, Nabi Muhammad s.a.w
Berserta keluarga dan sahabat-sahabatnya
Dan segala puji bagi Allah pentadbir semesta Alam

Allah hu akbar
Allah hu akbar
Allah hu akbar
                                 
                                             

                                                  
                                                       
                                                  JANGAN ''KLIP

                                     ~spp~