------------------------ Petua Untuk Mengelak Daripada Nyanyuk ~ Sakura Padang Pasir

Petua Untuk Mengelak Daripada Nyanyuk

                                             Petua Untuk Mengelak Daripada Nyanyuk



Selepas hadir satu Forum mengenai bahasa Melayu dan Mesyuarat Agung PENA pada 16 Noc 2013 di Dewan Seminar Rumah PENA KLumpur, saya terkancus juga dengan sikap rakan lama politik dengan saya ini, mantan Setiausaha Politik PM Dr Mahathir dan dari awal dikenali sebagai Pejuang Bahasa Melayu, tiba-tiba beliau buat pusingan U dengan menyarankan Kerajaan patut tutup semua SK dan SMK dan diganti dengan Sekolah yang mediumnya Bahasa Inggeris. Rasa terkoyak dan rabak hati ini, tapi bila saya hulur tangan nok bersalam, dia sambut tangan saya, tapi dia tidak kenal lagi siapa saya, saya yang dulu bertaki siang malam cuba menegakkan wibawa Dr Mahathir atas permintaan mantan Setpol ini terutama bila Dr Mahathir dicabar oleh Tengku Razaliegh semasa sayembara Presiden UMNO dulu yang amat kritikal, mungkin itu dulu. Tapi saya rasa rakan saya ini udah NYAYUK kot?

Jadi di bawah ini saya sarankan menu supaya tidak NYANYUK. Cubalah...

Bendi amat baik untuk fungsi otak. Ia dapat menambahkan daya ingatan serta daya kecergasan otak. Jika anda tidak ingin menjadi nyanyuk, makan sayur bendi banyak-banyak. Amalkan selalu.

                                                                                                      
                                                 
                                                       
                                           
                                                   JANGAN ''KLIP

                                       ~spp~