------------------------ Petua Memilih Gadis Jelita ~ Sakura Padang Pasir

Petua Memilih Gadis Jelita

Petua Memilih Gadis Jelita Untuk Menjadi Isteri Muda Anda


Selamat Hari Wanita. Sempena tema - Respek Wanita, Masyarakat Sejahtera - ini ade petua untuk mereka yang mampu menikoh lagi dan mampu berlaku adil. Orang perempuan jangan marah...

1. Bertunang Jangan Lama - Bila anda sudah melamarnya, jangan tunggu lama-lama. Nikahlah dengan segera kerana gadis jelita, ramai yang ingin menggodanya. Elakkan dari membawanya ke sana-sini kerana ini akan menerbitkan cemburu di hati lelaki yang jahat serta membahayakan keselamatan si gadis. Petua orang tua-tua, kalau boleh, semasa bertunang perlulah berahsia, semasa bernikah perlulah dihebahkan agar semua orang tahu.

2. Kahwini Dia Ketika Usianya Masih Muda - Hal lni mungkin dianggap satu kontroversi oleh ramai orang tetapi ia merupakan kebenaran yang sukar untuk dinafikan. Mengahwini gadis jelita ketika umumya masih muda remaja dapat membantunya agar selamat dari godaan dan gangguan lelaki yang tidak bertanggungjawab.

3. Bertanggungjawab - Walau betapa jelita pun dia, seorang gadis mahukan lelaki yang mampu menjaganya dengan baik, menguruskan kebajikannya serta memimpinnya menjadi wanita yang baik serta taat pada agama. Lelaki yang mereka mahukan ialah yang bertanggungjawab terhadap anak-anak serta menghormati pula ibubapa si gadis.

4. Cari Yang Hormat Kepada Orang Tua - Selidiklah apakah dia gadis yang tahu menghormati orang tua. Ini penting, kerana dia nanti akan bersua, bertandang ataupun duduk bersama ibu bapa anda. Walau betapa cantik pun dia, jika dia tidak menghormati ibu dan bapa mertuanya, dia akan menyebabkan anda menjadi serba-salah dalam menangani kehidupan anda.



~ SPP ~