------------------------ ''Dia mesti terima saya seadanya" ~ Sakura Padang Pasir

''Dia mesti terima saya seadanya"

''Dia mesti terima saya seadanya"

Kalimah ini perlu diungkapkan dalam konteks yang betul. Terima seadanya itu tidak boleh sama sekali dijadikan alasan untuk malas berubah, kerana Islam sendiri menyuruh kita sentiasa berubah ke arah yang lebih baik."Dah saya memang pengotor, awak kenalah terima saya seadanya""Saya memang jeni kaki pukul, awak kena terimalah saya seadanya""Saya tau saya gemuk dan kuat makan, tapi awak kan janji nak terima saya seadanya"Saya pernah tuliskan sebelum ini,bahawa 'terima seadanya' itu hanyalah pada perkara-perkara yang tak boleh diubah. Contohnya warna kulit, asal usul keluarga, tinggi rendah, bentuk hidung dan sebagainya. Begitu juga dengan beberapa kelemahan atau kekurangan semulajadi. Jangan semua itu diungkit dan dibanding-bandingkan pula.Tapi kalau perangai dan sikap, semua itu boleh diubah dan memang perlu diubah. Percayalah, tabiat-tabiat buruk waktu bujang akan memberi kesan negatif bila berumahtangga, kiranya enggan diubah. Berubahlah semampunya, tinggalkan alasan 'terimalah seadanya'

~spp~ just klip http://ijam121.blogspot.com/